Course: French 3

» List of faculties » UJP » UJP
Course title French 3
Course code UJP/F3
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction French
Status of course Compulsory-optional, Optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Burešová Bohumila, PhDr. Ph.D.
  • Kocourková Pavla, Mgr.
Course content
1. Introduction. Communicative activities. Simple future tense. What can we expect in future? Expressing changes. 2. Comparing: quality and quantity. Expressing concern. Ensuring. Education. 3. Vocabulary related to enterprise and business. Pronominal adverbs ´en´ and ´y´. Expressing conditions 1. Expressing preference. 4. How to write a letter of application. Civilization: French economy. Subjunctive: use. Expressing opinion. 5. Expressing quantity. Expressing prohibition and permission. Vocabulary related to politics. Civilization: the French and politics. 6. Vocabulary related to TV and radio. Relative clauses. Introducing. Expressions for assessing situations: different grammatical points. 7. How to write a short article for the newspapers. Press. Review unit 13.-16. 8. Midterm test. Revision: textbook Écho 1. 9. Project - how to choose the best book. French literature. 10. How to learn languages. Revision of tenses in indicative. 11. ´Savoir, connaître, se souvenir´: use. Getting in touch in writing. Civilisation: meeting. 12. Revision. Communicative activities. Credit test. 13. Test correction. Evaluation. Communicative activities.

Learning activities and teaching methods
Collaborative instruction, Multimedia supported teaching, Skills demonstration, Individual study, Students' self-study, Practicum
  • Preparation for comprehensive test (10-40) - 35 hours per semester
  • Contact hours - 52 hours per semester
  • Preparation for formative assessments (2-20) - 20 hours per semester
prerequisite
professional knowledge
student je schopen:
orientovat se v základních gramatických strukturách používaných pro vyjádření minulosti;
orientovat se v základní slovní zásobě a gramatických strukturách používaných při telefonování;
orientovat se ve slovní zásobě týkající se rodiny, vzhledu a povahy lidí;
orientovat se v základní slovní zásobě týkající se každodenního života, např. nakupování, činností během dne apod
professional skills
student je schopen:
porozumět hlavním informacím týkajícím se určité události, která se odehrála v minulosti;
vést jednoduchý telefonní rozhovor;
představit svoji rodinu, jednoduchým způsobem popsat fyzické i charakterové vlastnosti lidí;
jednoduše popsat svůj způsob života včetně každodenních činnotí
general eligibility
N/A
N/A
learning outcomes
professional knowledge
student je schopen:
orientovat se v gramatických strukturách používaných pro vyjádření budoucnosti;
orientovat se v základní slovní zásobě vztahující se k práci, volnočasovým aktivitám, školství a politice;
orientovat se v základní slovní zásobě týkající se oblasti médií;
orientovat se v kratších autentických textech frankofonní literatury
professional skills
student je schopen:
jednoduchým způsobem popsat svoje soukromé či profesní plány;
porozumět hlavním informacím z písemného zdroje i ústního podání vztahujícím se k práci, volnočasovým aktivitám, školství a politice;
vést konverzaci na témata z oblasti médií;
porozumět kratším textům frankofonní literatury
teaching methods
professional knowledge
Practicum
Multimedia supported teaching
Collaborative instruction
Students' self-study
Individual study
professional skills
Practicum
Multimedia supported teaching
Skills demonstration
Collaborative instruction
Individual study
assessment methods
professional knowledge
Continuous assessment
Test
professional skills
Skills demonstration during practicum
Continuous assessment
Test
Recommended literature
  • Baylon, Ch.; Campa, A.; Mestreit, C.; Murillo, J.; Tost, M. Forum 1 (Livre de l´éleve, cahier d´exercices). Hachette, 2000.
  • Girardet, J. ; Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage. Paris: CLE international, 2008.
  • Girardet, J. ; Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français. Paris: CLE international, 2008.
  • Girardet, J. ; Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage. Paris: CLE international, 2008.
  • Girardet, J. ; Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français. Paris: CLE international, 2008.
  • Grégoire, M.; Thievenaz, O. Grammaire progressive du français - niveau intermédiaire. Paris. CLE international, 2003.
  • Leroy-Miquel, C.; Goliot-Lété, A. Vocabulaire progressif du français - niveau intermédiaire. CLE, 1997.
  • Miquel, C. Vocabulaire progressif du français - niveau débutant. Paris: CLE international, 2001.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Branch of study Category Recommended year of study Recommended semester
Faculty of Electrical Engineering Telecommunication and Multimedia Systems (12) Electrical engineering, telecommunication and IT 2 Winter
Faculty of Electrical Engineering Commercial Electrical Engineering (16) Electrical engineering, telecommunication and IT 2 Winter